Archiv článků

Naprosto trapný blog o občerstvení u státnic

22.05.2015 14:58
Je tak nějak zvykem, že studenti připravují pro své milé pedagogy - členy státnicových komisí - občerstvení. V minulosti jsme zažili různé varianty, od naprosto honosných s luxusními řízečky a tropickým ovocem, které asi stály ve výsledku pár stovek tisíc korun, až po velmi minimalistiké varianty....

Poslední kontrola školní práce před odevzdáním

09.04.2015 15:28
Máme zde opět jeden článek na podobné téma, jaké se tu objevilo už několikrát. Protože je zase období roku, kdy čtu různé školní práce a vidím všechny ty chyby, napadlo mě, že je potřeba to napsat ještě jednou a mnohem triviálněji. Tentokrát je to pojato jako seznam věcí, které je potřeba...

Jak odkazovat na zdroje

10.04.2014 15:57
Odkazování na zdroje je věc, která studentům (a nejen jim) při psaní odborných textů činí možná největší problémy. Způsobů odkazování existuje několik, na různých školách se používají různě, také každý může mít v těchto věcech trochu jiný osobní vkus, který samozřejmě uplatnit lze, protože ne...

Prosby na autory bakalářek a diplomek

16.05.2011 18:39
Protože sáhodlouhé texty nikdo nečte, pokusil jsem se tentokrát své výhrady ke kvalifikačním pracem shrnout v odrážkách:-): - nepoužívejte autorský plurál, ani singulár, pište v neosobních formulacích (NE: v práci chceme ukázat, v práci chci ukázat, ANO: cílem práce je ukázat) - do práce zařaďte...

O samostudiu a korupci

28.03.2011 16:54
Tak jsem si nedávno všiml, že v našem oblíbeném Portálu přibyla záložka Kvalita výuky. Hned jsem tam kliknul, abych se o sobě zase něco hezkého dozvěděl. Celá věc funguje skvěle, ze čtyř předmětů, které jsem měl v zimním semestru, se ohlasů dočkal pouze ten, který studentům nejvíce hýbe žlučí,...

Jak na marketingové průzkumy

10.07.2010 01:17
Hitem letošního kola ročníkovek, bakalářek a diplomek se staly marketingové průzkumy. Takřka každá druhá práce obsahovala nějaký ten průzkum, většinou v podobě krásných koláčových grafů s vodoznakem www.vyplnto.cz. Jak už to tak bývá, kvantita neznamenala kvalitu, a tak jsem se rozhodl věnovat...

Kolik "P" má marketingový mix?

20.03.2010 17:27
Jsou situace, kdy má člověk pocit, že vede nekonečný a naprosto marný boj. Konkrétně se mi tato situace vrací každý rok, když studenti posílají ke konzultaci teoretické části svých ročníkových, bakalářských a diplomových prací. Jak známo, neopisujeme stále tutéž teorii a snažíme se i zde o...

Tváře a jména

02.02.2010 11:36
Musím dopředu říct, že mám dost špatnou paměť na jména, a vlastně vůbec na lidi, protože si kromě jejich jmen často nepamatuju ani odkud je znám. Občas se mi stává, že proti mě někdo jde, je mi povědomý, ale nedokážu ho nikam zařadit, no a když mě začne zdravit a oslovovat jménem, je to hotové...

Knihy, knihy, pojmy, dojmy...

18.01.2010 15:46
Asi se už budu ve svých blozích opakovat, ale nedá mi to, protože vždy se svými studenty zažiju něco, co mě překvapí, navzdory tomu, že jde vlastně stále o stejný typ "zážitku". Tyto zážitky ve zvýšené míře přináší zkouškové období, které se právě přehouplo do své druhé poloviny. Naposledy se...

Co respondent marketingových průzkumů netuší

30.11.2009 17:43
Tak máme za sebou další kolo oblíbeného dotazníkového šetření. Průzkum způsobů trávení volného času bude ještě pokračovat v dalším semestru, v poločase je ale určitě dobré se trochu ohlédnout, některé věci možná trochu zkorigovat a snad i dovysvětlit. Tentokrát jsem poprvé dal jako ekvivalentní...