Kde všude člověk může potkat sám sebe

25.01.2009 22:25

Jako každý správný narcista občas hodím do Googlu své jméno a čekám, co vypadne. Kromě mých stránek, které spravuji a kterých je v současné době asi sedm nebo osm, mě nedávno překvapil odkaz na stránky vyplnto.cz. To je ten úžasný server s marketingovými průzkumy zdarma, na který odkazuji na své titulní stránce. Kdysi jsem tam také měl jeden průzkum a další připravuji, nicméně nějak se mi nepozdával kontext, ve kterém se tam moje jméno zobrazovalo. Tak jsem kliknul na odkaz a dostal jsem se vyhodnocení průzkumu jisté Kateřiny Hanslíkové na téma "Jak vidíte reklamu?". Trochu mi nebylo jasné, co bych s tím měl mít do činění, tak jsem dal znovu vyhledat své jméno na stránce. Docela jsem se pobavil, když jsem viděl, že mezi odpověďmi respondentů na polouzavřenou otázku "Líbí se Vám reklama?" byla jedna ve znění "kde vystupuje radim bačuvčík" a na otázku "Nelíbí se Vám reklama?" odpověď "tam kde není bačuvčík a bata".

Taková věc člověka vždycky na jednu stranu potěší, na druhou ovšem zneklidní. Potěší proto, že jeden vidí, že si jej lidé všimli, vědí že existuje, dokonce vědí jak se jmenuje a navíc, že tuší, čím se (byť v tomto případě opravdu velmi okrajově) zabývá. Zneklidní proto, že začne přemýšlet, jak k něčemu takovému vůbec mohlo dojít. Samozřejmě je to vtípek, který nejspíš nemá žádný hluboký význam a vznikl jen díky tomu, že jsem partnerem onoho serveru (vlastně je to taková mírnější varianta nahrávek učitelů pořízených na mobil a vyvěšených na youtube.com), ale přesto nad tím člověk přemýšlí a říká si: Jsem jim snad pro smích? Dělají si ze mne legraci? Nebo si snad myslí, že bych se svou vizáží měl vystupovat v reklamě? Nebo mě snad v nějaké opravdu viděli? Člověk má ve vyšším věku už dost děravou paměť, a tak si už není jistý ani tím, že nikdy v žádné reklamě nehrál. Anebo se mne tak moc bojí, že o mě přemýšlejí ve dne v noci a dokonce je to nutí o mně psát do nějakých dotazníků?

Nyní asi čekáte nějaké překvapivé rozuzlení celé té story. Nejlepší na tom je, že z toho všeho vlastně vůbec nic neplyne. Slečna či paní Hanslíková zřejmě netuší, o kom je v odpovědích řeč, mé jméno se třeba objeví v její seminárce jinak než jen na pozici citovaných autorů, dotyčný či dotyčná, který/á ty odpovědi do dotazníku napsal/a se (možná i se svými kolegy) dobře pobavil/a a vlastně jediný, komu to na delší dobu zaměstnalo mozek a dokonce donutilo napsat o tom blog, který je ovšem v konečném důsledku také zcela zbytečný a nic z něj neplyne, jsem já sám. Krásná ukázka toho, jak poměrně nepatrná akce vyvolá neúměrně velkou reakci. Skoro jako když zamávání motýlích křídel kdesi na blízkém východě vyvolá pád mrakodrapů kdesi v daleké Americe.

A propós, tady je ten link: http://www.vyplnto.cz/realizovane-pruzkumy/jak-vidite-reklamu/

 

Zpět